Trendy ve vizuální komunikaci pro neziskové organizace
Fórum dárců společně s Českou televizí představilo na konferenci a následném workshopu 5. a 6. října 2017 nejnovější trendy ve vizuální komunikaci a jejich ideální využití pro charitativní aktivity.
Řada odborníků 5. října ukázala stovce zástupců neziskového sektoru nové trendy v prezentaci charitativních aktivit a naučila je, jak efektivně pracovat s nejrůznějšími kanály sociálních sítí.
„Touto konferencí a následným workshopem chceme organizacím pomoci najít odpovědi na jejich neustálé otázky ohledně PR a propojení jejich práce s médii. Spolupracujeme s velmi kvalitními organizacemi, jejichž práce je velmi efektivní, ale je zaměřená zejména dovnitř organizace. Teď je na čase, aby se organizace naučily svou práci šířit dál do světa, a právě propojení s novými médii je trefa do černého,“ řekla Jana Jurášová, manažerka charitativních aktivit České televize.
„Dárcovství se stejně jako ve světě i v Česku v posledních několika letech stále více přesouvá do online prostředí a tuzemské neziskové organizace chtějí vědět, jak tento trend využít při oslovování nových dárců a promování svých projektů a charitativních aktivit směrem k veřejnosti. Jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s Českou televizí a řadou jejich odborníků, kteří se na digitální kampaně specializují,“ uvedla výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová.
Čtvrteční program otevřela Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců, s tématem nových možností a nástrojů digitálního dárcovství. Následovala řada zajímavých přednášek od osobností pohybujících se ve světě byznysu, módy i médií.
Pozvání přijali manažer a producent Janis Sidovský, který vysvětlil, co je potřeba pro úspěšnou prezentaci a efektivní crowdfunding. Manažerka charitativních aktivit Jana Jurášová představila novinky v oblasti podpory neziskových organizací v televizi a také spolupráci na Cenách Fóra dárců, kde je Česká televize partnerem speciální ceny.
Sesterské duo Lucie a Nikol, úspěšné bloggerky a youtuberky A Cup of Style, zase ukázaly jak na efektivní obsah kanálu You Tube a na síť Instagram, ale také jak komunikovat se svými fanoušky, a redaktor České televize Radek Wiglasz představil nejnovější trendy týkající se audiovizuálních médií a doporučil, jak co nejlépe natočit video za využití konkrétních aplikací.
Právě na toto téma bylo stěžejním tématem pátečního workshopu 6. října přímo v České televizi, kde si mohli účastníci již vše v praxi vyzkoušet na svých mobilních telefonech. Zástupci neziskových organizací pak získaly také nové informace o fungování portálu Daruj správně do výkonné ředitelka Fóra dárců Kláry Šplíchalové a v individuálních pohovorech také konkrétní rady o všem, co ke komunikaci svých prospěšných aktivit v rámci crowdfundingu potřebují.
Intenzivní spolupráce mezi Fórem dárců a Českou televizí začala na jaře v roce 2017. Obě instituce denně spolupracují s desítkami zástupců neziskového sektoru. A vnímají jejich potřeby a slabá místa.