DMS 190 láme rekordy
19. 4. 2023 – Úspěšná dárcovská SMS získala koncem minulého roku čtvrtou cenovou hladinu, a to v hodnotě 190 Kč. Již za tuto krátkou dobu se stala nejúspěšnější DMSkou –loňské Adventní koncerty České televize se díky ní staly historicky nejzdařilejšími a během Velikonočního pondělí prostřednictvím DMS dárci přispěli na sbírku Pomozte dětem téměř 4,6 mil. Kč a více než polovinu z vybraných prostředků tvořila právě DMS 190.
„Vidíme to již na několika významných projektech, u nichž byla 190tka efektivní, např. do sbírky Pomozte dětem přispěli dárci během Velikonočního pondělí prostřednictvím DMS téměř 4,6 mil. Kč, přičemž celkový výnos z DMS KURE od začátku dubna již překročil hranici 5 mil. Kč. Pokud by dárci neměli možnost posílat DMS 190, výnos pro Kuře by byl o 28 % nižší. Z hlediska výnosu pro Kuře lze cenovou hladinu ve výši 190 Kč považovat za nejúspěšnější – výnos z DMS 190 tvořil více než polovinu (53 %) celkového pondělního výnosu z DMS pro sbírku Pomozte dětem, říká Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců a dodává „DMS KURE o Velikonočním pondělí zaslalo více než 45 tis. dárců. Dlouhodobě nejpopulárnější cenovou hladinu 90 Kč zvolilo 43 % dárců a novou cenovou hladinu zvolilo 28 % dárců (zhruba tedy každý čtvrtý dárce).“
„Dárcovská SMS je světový unikát – jedná se o dárcovský nástroj, který je jednoduchý, transparentní a je schopen zaujmout široký okruh dárců. Zároveň je schopný se neustále vyvíjet
a držet krok s dobou i po technologické stránce, což nás velmi těší,“ říká Jiří Grund, prezident APMS.
190 DMS výrazně podpořila Adventní koncerty ČT a projekt Pomozte dětem
„Nový formát DMS 190 jsme v premiéře využili v rámci Adventních koncertů České televize
a můžeme již dle výsledků říci, že se velmi osvědčil, neboť společně s variantou DMS 90 tvořila 190 korunová DMSka největší část výtěžku koncertů. Celkem se za Adventní koncerty roku 2022 vybralo skrze dárcovské SMS 9,2 milionu korun, z toho 3,5 milionu korun byl výtěžek ze 190 DMS, což je 38 % z celého výnosu dárcovských SMS. Vidíme, že DMS 190 výrazně zafungovala i v benefičním speciálu pořadu Zázraky přírody, kdy DMS 190 o Velikonočním pondělí dokonce překonala svůj úspěch z Adventních koncertů, kdy tuto cenovou hladinu volil každý šestý dárce a výnos z DMS 190 tvořil 37 % celkového výnosu této sbírky,“ doplňuje Jiří Váňa, manažer charitativních projektů České televize.
„Velikonoční pondělí bylo opravdu štědré. DMS v hodnotě 190 korun pípla na účet Kuřete dvanáct tisíc osm set pětkrát. Těší nás nejen výše vybrané částky, ale rovněž fakt, že se dárcovská SMS stala silným fundraisingovým nástrojem, díky kterému mohou dárci jednoduše a efektivně pomáhat. Dárcovství na principu posílání SMS zpráv funguje již od roku 2004 a byla to právě sbírka Pomozte dětem, do které mohli lidé poprvé přispět prostřednictvím svých mobilních telefonů. Všem našim dárcům, ať už zvolili jakoukoliv formu pomoci, moc děkujeme. Je úžasné, že společně měníme dětské příběhy již 25 let,“ dodává Taťána Plecháčková, ředitelka Nadace rozvoje občanské společnosti.
Více informací o dárcovské SMS najdete na www.darcovskasms.cz.