Ceny Fóra dárců 2020 - nejlepší veřejně prospěšné projekty roku

26. 11. 2020 – Do letošního ročníku Cen Fóra dárců se přihlásilo okolo 200 veřejně prospěšných projektů jak z řad neziskových organizací, tak od firem. Soutěžilo se stejně jako v loňském roce ve dvou oborech – Komunikace a Sbírky.

 

V odborné porotě letos zasedli: David Gaydečka, šéf festivalů Metronome a United Islands of Prague, fotograf Tomáš RubínJitka Švejcarová, specialistka společenské zodpovědnosti ČSOB, Hana Šilhánová, místopředsedkyně správní rady NROS, Jiří Váňa, manažer charitativních aktivit České televize a Jakub Líčka, generální sekretář Charity ČR.

 

Vítězové byli vyhlášeni v rámci Dárcovského summitu, který proběhl 26. listopadu 2020. Vzhledem k aktuální situaci se však summit i vyhlášení cen neslo v jiné formě, než jak jsme zvyklí.

 

„Mám velkou radost, že i v této nelehké době vzniklo tolik krásných veřejně prospěšných projektů. Porota tak ani letos neměla lehké rozhodování," řekla Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců.

 

Na prvním místě v kategorii Integrovaná kampaň – nefiremní se umístila organizace Post Bellum se svou kampaní Nezapomeňme. Mezi oceněnými se pak objevila také na třetím místě v kategorii Veřejně prospěšný spot – nefiremní se spotem Hrdinové mlčí. Jako nejlepší firemní integrovaná kampaň se pak umístila kampaň Globusu – Globus lepší svět 2020.

 

V kategorii Výroční zpráva si ocenění pro nejlepší nefiremní výroční zprávu odnesli Česko-německý fond budoucnosti (1. místo), Nadace Via (2. místo) a Linka bezpečí (3. místo). Firemní výroční zprávy oceněné zlatem jsou letos dvě – od Československé obchodní banky, a.s. a Nadace Preciosa, která si letos odnesla zlato i v kategorii Sbírkový projekt – firemní, za sbírku Adoptuj roušku, zastav vir.

 

S veřejně prospěšným spotem Mentální obohacení se na prvním místě umístila organizace Portus Praha.

 

První místo v kategorii Sbírkový předmět a veřejně prospěšný merchandising získal IMPULS, nadační font – MaRS 2020.

 

Speciální cenu České televize si pak odnesla Česká alzheimerovská společnost, o.p.s.

 

Neúspěšnějším DMS projektem roku 2019 byl vyhlášen projekt Nadace rozvoje občanské společnosti – Pomozte dětem 2020 – Kuře v bačkorách (DMS KURE).

 

Zoologická zahrada hl. m. Prahy si za projekt Pomoc pro Austrálii odnesla první místo v kategorii Sbírkový projekt – nefiremní a druhé místo v kategorii Neúspěšnější DMS projekt roku 2019.

 

Zaměstnaneckou sbírkou roku byla vyhlášena sbírka od Gramofondu a nejlepšími sbírkovými spojenci se stali Kinematograf bratří Čadíků pro Nadaci Charty 77 - Konto Bariéry. Kinematograf je projekt s pětadvacetiletou historií, který spojuje příjemné s užitečným. Dělá radost diváků letního kina a zároveň pomáhá handicapovaným. Výtěžek z dobrovolného vstupného rozděluje Konto Bariéry mezi své klienty. Za 12 let spolupráce se takto rozdělilo již přes 11 milionu korun.

 

Všechny vítězné projekty si můžete prohlédnout zde - http://www.cenyforadarcu.cz/rocnik-2020/vitezne-organizace-3.html

Přihlášení

Zaregistrovat

Registrace

Registrace uživatele

Kolik darovat