CENY FÓRA DÁRCŮ 2018: NEJLEPŠÍ VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÉ PROJEKTY ROKU

Letošní Ceny Fóra dárců poprvé vyzdvihují také osobnosti neziskového sektoru. Veřejnost vybrala filantropy, kteří svým příkladem inspirovali řadu dalších. Nejvíce hlasů získal nevidomý běžec a triatlonista Ondřej Zmeškal, který své zážitky přibližuje dětem ve školách a sportovních klubech. Na on-line platformách velmi lidskou a vtipnou formou píše o svém životě. Přirozeně odkrývá mnoho tabuizovaných témat a výraznou měrou přispívá k bourání předsudků a bariér mezi zdravými a handicapovanými lidmi.

 

Porota Fóra dárců poprvé vybrala osobnosti nadačního sektoru. Ze všech nominovaných ocenila ředitelku Nadace Charty 77 Boženu Jirků, bývalou ředitelku Nadace rozvoje občanské společnosti Hanu Šilhánovou, kardiologa Josefa Kautznera a in memoriam Jitku Štambachovou a Ladislava Čerycha.

 

Do Cen Fóra dárců se i letos přihlásilo přes 200 projektů. Jako loni se soutěžilo v oboru komunikace a sbírky. Hodnotitelé tak měli znovu možnost posoudit kvalitu zajímavých veřejně prospěšných projektů jak z řad neziskových organizací, tak od firem.

 

Vítězové si převzali cenu v Den dárců 29. listopadu 2018. „Rok od roku jsou přihlášky do Cen Fóra dárců kvalitnější a přihlášené projekty odpovídají celosvětovým trendům v dárcovství. A jsem ráda, že se porotci ocenili témata, která právě v této době rezonují společností. Jako tomu je například u projektů Na Stalina!, Ježíškova vnoučata, centra pro ženy ROSA a řady dalších," řekla Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců.

 

Nezisková organizace Post Bellum letos uspěla nejen v kategorii Crowdfundingová akce s projektem Na Stalina!, ale také v kategorii nefiremní Integrovaná kampaň, kde si odnesla první míst za kampaň ke Dni válečných veteránů. Cílem bylo připomenout veřejnosti lidi, kteří bojovali za naši svobodu, vzdát jim hold a získat prostředky na natáčení vzpomínek válečných veteránů pro sbírku Paměť národa. Propagační spot inspirovaný příběhem válečného veterána se během sbírkových dní vysílal v České televizi, promítal se i v kinech a převzala jej řada zpravodajských serverů.

 

Stejně ocenění, jen za firemní kampaň, si pak odnesl projekt Českého rozhlasu Ježíškova vnoučata, který upozorňuje, že opuštění lidé tvoří často až třetinu obyvatel domovů pro seniory. Vánoční dárek nedostali roky a období svátků pro ně bylo spíš časem prázdnoty než radosti. „Takže stát se Ježíškovým vnoučetem je snadné, stačí si vybrat přání seniora a splnit mu je," usmívá se Šplíchalová a dodává, že letos se do projektu zapojil například i portál Slevomat.

 

Cena České televize

 

Ceny Fóra dárců jsou každoročně určeny nejlepším veřejně prospěšných projektů neziskových organizací a firem. Již podruhé se partnerem jedné z cen stala také Česká televize. A díky ní vítěz této kategorie, Rosa - centrum po ženy, ví, že její charitativní spot v příštím roce Česká televize odvysílá.

 

Česká veřejnoprávní televize znamená pro veřejnost vždy garanci, že jim doporučí k podpoře jen ty projekty, které skutečně prospívají společnosti. I z průzkumů vyplývá, že veřejnoprávní televize k dárcovství skutečně inspiruje," uvádí Šplíchalová.

 

Proto je správně, že právě veřejnoprávní televize hledá neustále další nové způsoby, jak kvalitní prospěšné projekty zviditelnit a upozornit na ně dárce.

 

V Den dárců - tedy 29. listopadu - najdete na portálech Fóra dárců nejen veškeré nové trendy v dárcovství, ale také celou paletu čísel a dat. Na portálu Donorsforum.cz jsme připravili unikátní mapu dárcovství a nové žebříčky nadací a nadačních fondu. Na portálu Cenyforadarcu.cz najdete přehledně výsledky letošních ocenění. Na webu Dendarcu.cz se představuje videokampaň A co vy?, která upozorňuje, že konat dobré skutky může každý a že to vždy neznamená jen rozdělit desítky milionů korun. A na portálech Darujspravne.cz a Darcovskasms.cz můžete on-line a rychle přispět těm projektům, o kterých usoudíte, že si vaši podporu zaslouží.

Fotografie z předávání Cen Fóra dárců najdete zde.

Přihlášení

Zaregistrovat

Registrace

Registrace uživatele

Kolik darovat